Followers

Tuesday, August 16, 2011

Terbaiklah Ramadhan

كَمْ مِنْ صَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ صَوْمِهِ إِلا الْجُوْعُ وَالْعَطَشُ

Berapa banyak orang yang berpuasa tetapi dia tidak mendapat apa-apa dari puasanya kecuali hanya lapar dan dahaga.”

Rasulullah saw (HR Ibnu Majah)


17 Ramadhan 1432
Alhamdulillah, first of all perlu rasa sangat2 bersyukur kerana Allah masih beri kita peluang untuk merasai akan kenikmatan bulan yang penuh keindahan, Ramadhan Al-Mubarak. Allah sediakan suatu tempat pengajian, Institute of Ramadhan yang tiada yuran tetapi penuh dengan kerahmatan dan kasih sayang-Nya. Perlu rasa bertuah kerana Allah pilih kita untuk terus "sambung belajar" lagi pada tahun ini.

Dan seperti kita maklum, kita sudah menghampiri fasa Ramadhan yang terakhir iaitu 10 hari yang terakhir. Seumpama kita study, sem terakhir adalah waktu untuk score kaw-kaw punya bagi mendapat pointer yang best ketika graduation nanti. Begitulah juga Ramadhan kita, 10 yang terakhir merupakan hari-hari yang special kerana telah Allah selitkan suatu anugerah terbaik bagi hamba-hamba-Nya yang mencari, Malam Seribu Bulan.

"Lailatulqadar itu lebih baik daripada seribu bulan"
(Surah Al-Qadr: 3)


So, sama-sama la kita cuba untuk terus istiqamah dan pertingkatkan daya dalam usaha mencari "Anugerah Naib Canselor" ketika graduate dari Institute of Ramadhan nanti. Dan dapat kekalkan momentum yang kita dapat ketika Ramadhan ini untuk terus survive di bulan-bulan yang seterusnya. InsyaAllah..

Sesiapa yang menghidupkan lailah al-qadar iaitu beribadah dengan keimanan dan keikhlasan serta mengharapkan ganjaran-Nya, diampunkan dosanya yang lalu.”

Rasulullah saw (HR Bukhari dan Muslim)

2 comments:

x mampu nak menyayingi karya nasibah yg hebat lg...hehe

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More