Followers

Sunday, April 18, 2010

Lelaki Ini

Lelaki ini..Aku bukanlah nak bercerita tentang lagu Anuar Zain..Tapi aku ingin berkongsi tentang suara hati ini..Betapa lemahnya diri ini dengan dugaan dan ujian Allah..Kadang2 terasa diri ini dapat menempuhi ujian tersebut namun belum sampai beberapa minit dah bermacam2 gangguan yang berbisik untuk melemahkan diri ini..Semakin kuat aku melawan, makin kuat bisikan tersebut cuba melemahkan diri ini..Memang selalu tewas dengan bisikan tersebut..Kadang2 tak melawan langsung..

Mungkin kekuatan dalaman ini tak cukup kukuh dan kuat untuk melawan bisikan tersebut..Umpama foundation bangunan yang dibina tetapi tak cukup kuat untuk menampung loading dari structure tersebut..Maka bangunan tersebut akan mengalami cracking sebelum ia runtuh dan lenyap..Begitu juga diri kita ini..Perlukan foundation yang kukuh..Andai kata keyakinan pada Allah tak kuat, sukar itu kita nampak hikmah dengan apa yang terjadi dalam hidup kita..


"Ketahuilah dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang"
-Surah ar-Rad: ayat 28-

Allah menjanjikan ketenangan hati apabila kita ingat kepada DIA..Allah tidak mungkir pada janji2 NYA..Mungkin keyakinan kita yang kurang mantap menyebabkan kita sukar mempraktik kan dalam kehidupan tetapi itulah janji Allah..Moga Allah kurniakan ketenangan kepada kita semua..Moga dengan ketenangan tersebut, kita akan terus menjadi hamba Allah yang bersyukur..InsyaAllah..

4 comments:

anuar zain sendiri akan trasa gak..huhu

moga kita diberikan kekuatan....insyaAllah...

itu lah kelebihan LELAKI.. diberi kekuatan yang luar biasa untuk menerima dugaan... dan ucop zali,... memang seorang yang sangat kuat... yakin lah!!...:)

insyaAllah...terima kasih kawan2 sekalian di atas nasihat yg m'bina...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More